Umbrella Marketing Group Logo
PL/EN
Umbrella Marketing Group Logo
  • Change the language
    PLEN
  • Offer
  • Portfolio
  • Career
  • About us
  • Contact
Redakcja UMG
18 Styczeń 2023, 2 min czytania

Raportowanie w mediach społecznościowych – automatyczne generatory raportów

Raporty okresowe są dla branży social media marketingu stałym elementem krajobrazu. Jako standard można potraktować raporty comiesięczne, które przygotowuje się niemalże dla każdego klienta. Z jakich narzędzi zatem najlepiej skorzystać, aby praca nad raportami przebiegała szybko i sprawnie?

Dlaczego raporty okresowe są takie ważne?

Zasadniczym celem tworzonych przez nas raportów jest zebranie wszystkich kluczowych danych z przeprowadzonych przez nas kampanii w jednym miejscu. Ze względu na sporą ilość zmiennych wpływających na osiągane wyniki naszych kampanii, analiza i wyciąganie wniosków staje się skomplikowane. Raport ma nam więc pomóc wykorzystać wszystkie dostępne dane do tego, abyśmy mogli prawidłowo przeanalizować nasze działania i na podstawie tego zaprojektować zadania na kolejny okres.

Mając do dyspozycji różne tabele krzyżowe, wykresy i inne gęsto rozpisane wyniki przełożone na liczby, może się wydawać, że wystarczy po prostu wkleić do raportu te wszystkie elementy. W rzeczywistości jednak opracowanie raportu to nie tylko agregacja danych, ale także ich selekcja i opracowanie. Jak w takim razie rzetelnie raportować nasze działania, jeśli mamy na przykład 20 klientów, którzy potrzebują raportu za ten sam okres? Z pomocą przychodzą nam rzecz jasna rozmaite narzędzia, które będą wspomagać nas na różne sposoby.

NapoleonCat

Jednym z popularnych serwisów dla obsługujących social media marketing jest NapoleonCat, którego funkcje na raportowaniu się oczywiście nie kończą. Niemniej jednak wartość tej usługi jako wspomagacza pracy nad raportami jest nie do przecenienia. Przede wszystkim oferowana jest nam pełna automatyzacja procesu generacji raportów. Zagregowane przez usługę dane ze wszystkich naszych kampanii z każdej platformy społecznościowej wymagać będą tylko kilku kliknięć, by wykorzystać tylko te elementy, które będą dla nas naprawdę przydatne. Przyjazny interfejs NapoleonCata sygnalizuje, że jego oferta skierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Prosty w obsłudze serwis szybko więc pomoże nam w najcięższych momentach, kiedy raporty tworzy się pod szczególną presją czasu.

Brand 24

Celebryta wśród narzędzi do analizy mediów społecznościowych to znana i ceniona marka, która stale rozwija swoje możliwości i zasięg. Automatyzacja generowania raportu to funkcja, która dodatkowo wykorzystuje szybki dostęp do różnego rodzaju analiz. Statystyki słów kluczowych, analiza sentymentu i wskaźnik presence core to niektóre funkcje oferowane przez Brand 24

Sotrender

Kolejny reprezentant wagi ciężkiej wśród narzędzi do analizy sm. Jego funkcjonalności zbliżone są do konkurenta opisanego powyżej, ale szczególną uwagę należy zwrócić na to, że Sotrender pozwala nam wyciągnąć więcej wniosków niż dane generowane przez same platformy społecznościowe. Serwis nie jest cukierkowo prosty w obsłudze, ale nie można też powiedzieć, by sam interfejs był utrudnieniem. Sotrender to z pewnością narzędzie, nad którym warto się pochylić, gdy przed nami opracowywanie raportów okresowych.


Co czytać dalej?

  • Jak targetować reklamy na Facebooku?

  • Jak agencja wspiera firmy w Digital Marketingu?

  • Badania konsumenckie, a strategia marketingowa – czy warto?

Umbrella Marketing Group Logo

Our offer

  • Social Media & Influencer Marketing
  • Digital & Web Development
  • Creation process
  • Research and Strategies
  • PR & CSR
  • Media campaigns
  • Trade Marketing
  • Full Service & Integration
  • Privacy policy

Company information

  • UMBRELLA MARKETING GROUP
  • Hoża 86/410 Street
  • 00-682 Warsaw
  • NIP: 9512379852
  • REGON: 147244171

Contact information

  • biuro@umbrella.pl
  • +48 515 276 780